Shrnutí cizojazyčného článku
V databázi knihovny JČU jsem nenašla článek na téma taoismus či konfucianismus, dělalo mi problémy najít článek zabývající se nějakou problematikou z oboru náboženství. Proto jsem zvolila náhodně vybraný článek, který jsem si přeložila a pokusím se o jeho částečné shrnutí. Proto se omlouvám, že tématem vybočuji.
Archeologové pracující v jižních Spojených státech udělaly enormní kroky ve studii o zotročených lidech afrického sestupu zde žijících. Donedávna tam bylo relativně málo vražedných útoků na skupiny archeologů, kteří prozkoumávali na severu zotročené Afričany. Evropští Američané bydlící na severu ignorovali význam historie otroctví.
Objev zabroušeného afrického Burialu v New York City v roce 1991, a následující úspěšné úsilí ze stran členů městského moderního černošského společenství, ovládlo archeologický projekt, který přinese New Yorku dlouholetou tradici jejich zotročených obyvatel. První zotročení Afričané přijeli do New Amsterdamu v roce 1626 a následovalo jen jedním rokem evropské osídlení, avšak Afričané stále tvořili většinu městských zotročených pracovních sil. Takto to fungovalo přes dvě století. Skrz osmnácté století zotročení Afričané zvýšili procentuálně vlastní zastoupení v oblasti městského obyvatelstva. Z již předešlých 14-ti % na neuvěřitelných 21 %.
V databázi knihovny JČU jsem nenašla článek na téma taoismus či konfucianismus, dělalo mi problémy najít článek zabývající se nějakou problematikou z oboru náboženství. Proto jsem zvolila náhodně vybraný článek, který jsem si přeložila a pokusím se o jeho částečné shrnutí. Proto se omlouvám, že tématem vybočuji.
Archeologové pracující v jižních Spojených státech udělaly enormní kroky ve studii o zotročených lidech afrického sestupu zde žijících. Donedávna tam bylo relativně málo vražedných útoků na skupiny archeologů, kteří prozkoumávali na severu zotročené Afričany. Evropští Američané bydlící na severu ignorovali význam historie otroctví.
Objev zabroušeného afrického Burialu v New York City v roce 1991, a následující úspěšné úsilí ze stran členů městského moderního černošského společenství, ovládlo archeologický projekt, který přinese New Yorku dlouholetou tradici jejich zotročených obyvatel. První zotročení Afričané přijeli do New Amsterdamu v roce 1626 a následovalo jen jedním rokem evropské osídlení, avšak Afričané stále tvořili většinu městských zotročených pracovních sil. Takto to fungovalo přes dvě století. Skrz osmnácté století zotročení Afričané zvýšili procentuálně vlastní zastoupení v oblasti městského obyvatelstva. Z již předešlých 14-ti % na neuvěřitelných 21 %.
Doposud zde byl malý úspěch v objevování archeologických depozit přidružených s domovy lidí afrického sestupu.
Otroctví v New Yorku bylo velmi odlišné id těch částech země, kde zotročení pracovali na plantážích a žili ve vlastních separátních čtvrtinách. Zotročený v New Yorku obvykle žil pod stejnou střechou s majitelem. Až později docházelo k formování městských černošských čtvrtí. Někteří žili ve sklepech, jiní v podkrovních místnostech a jiní ještě v tak zvané Černošské kuchyni – tento vyhraněný prostor byl umístěn na dvorku jejich majitelů.
V roce 1703 bylo 40% z černošských domácností na Manhattanu Island . Podle tohoto faktu byl zotročený v blízkém kontaktu mezi bílými domácnostmi skrz město.
Archeologové se pokoušeli studovat africkou přítomnost v koloniálních oblastech v New Yorku. Donedávna to bylo předpokládané za nemožné ze dvou důvodů. Za prvé: někteří mysleli, že otročtí majitelé popírali zotročenému soukromí. A znemožňovali otevřeně praktikovat africké tradice a budovat kulturu. Za druhé: jiní mysleli, že archeologické zbytky udržujícího kulturního života, který zotročený byl schopen vytvořit v dutinách dominantní kultury by byl archeologicky neviditelný v těchto kombinovaných domácnostech.
Nalezené artefakty:
Velký kus Delftské dlaždice, skleněné korále, křemenná vločka, mramor – 1% korál a 1% slída, exportní čínské talířky z porcelánu, nůž s klikou parohu, vinná láhev, špendlík, železné nehty ( ?? ), skořápkové korále – funkce nejspíš jako peníze a mnoho dalších
Značná většina artefaktů byla nalezena v proudech řek, což svědčí o obřadech ve vodách a víra z mrtvé vstání.
_____________________________________________________________
V roce 1703 bylo 40% z černošských domácností na Manhattanu Island . Podle tohoto faktu byl zotročený v blízkém kontaktu mezi bílými domácnostmi skrz město.
Archeologové se pokoušeli studovat africkou přítomnost v koloniálních oblastech v New Yorku. Donedávna to bylo předpokládané za nemožné ze dvou důvodů. Za prvé: někteří mysleli, že otročtí majitelé popírali zotročenému soukromí. A znemožňovali otevřeně praktikovat africké tradice a budovat kulturu. Za druhé: jiní mysleli, že archeologické zbytky udržujícího kulturního života, který zotročený byl schopen vytvořit v dutinách dominantní kultury by byl archeologicky neviditelný v těchto kombinovaných domácnostech.
Nalezené artefakty:
Velký kus Delftské dlaždice, skleněné korále, křemenná vločka, mramor – 1% korál a 1% slída, exportní čínské talířky z porcelánu, nůž s klikou parohu, vinná láhev, špendlík, železné nehty ( ?? ), skořápkové korále – funkce nejspíš jako peníze a mnoho dalších
Značná většina artefaktů byla nalezena v proudech řek, což svědčí o obřadech ve vodách a víra z mrtvé vstání.
_____________________________________________________________
Nan Rothschild a Sherrill Wilson, článek publikován na: http://www.newsouthassoc.com/African%20American%20Archaeology%20Newsletters/newsletter28.html#anchor14439436
Michaela Kozlová
Žádné komentáře:
Okomentovat